Efektywna przerwa w pracy – Wypróbuj najlepsze sposoby

Chcesz osiągać więcej? Chcesz by Twoja praca była bardziej wydajna?

Efektywna przerwa w pracy zanim poczujesz zmęczenie to podstawa wysokiej produktywności. Na każde 50 minut pracy zrób 10-20 minut przerwy. Nie myl przerwy regeneracyjnej dodającej siły z relaksem(oglądanie tv/granie w gry/przegląd smartphone). Zadaj sobie pytanie czy teraz czas na przerwę podładowującą akumulatory do dalszej pracy czy zwykły relaks.

Jeśli pracujesz na siedząco wstań na przerwę. Jak pracujesz fizycznie usiądź lub się połóż. Nie możesz sobie pozwolić na 10-20 minut przerwy? Zrób chociaż 3 minuty. Tak krótki czas również podbija znacząco Twoją wydajność.

Efektywna przerwa w pracy TOP 10 sposobów!

Krótka 5-minutowa aktywność fizyczna – moim zdaniem najlepszy sposób by podbić siły na kolejne kilkadziesiąt minut pracy. Znajdź swoje ulubione ćwiczenia. Na mnie działają dobrze pajacyki, skakanie na skakance, bieg bokserski, wymachy ramion i nóg.

efektywna przerwa aktywny wypoczynek

Drzemka – ustaw budzik na 15-20 minut, zasłoń zasłony/rolety, połóż się i włącz cichą muzykę do spania lub dźwięki natury. Na początku możesz nie zasypiać od razu, ale to nie istotne. Samo leżenie z zamkniętymi oczami podbije Twój poziom mocy, a z czasem nauczysz się szybko zasypiać. Z czasem nauczysz się zasypiać „na zawołanie”.

Wypicie szklanki wody – picie wody poprawia koncentracje i wydajność w pracy. Zapewnienie swojemu organizmowi przynajmniej 2 litrów wody dziennie pozwala utrzymać optymalne nawodnienie i dotlenienie mózgu. Oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn.

efektywna przerwa woda regeneracja TOP 10 Sposobów na zwiększenie energii10 Sposobów na regeneracje sił! Efektywna przerwa w pracy!

Obcowanie z naturą – wyjątkowo dobrym sposobem na regeneracje jest wyjście na spacer do lasu czy parku. Łączymy aktywność fizyczną, dotlenienie organizmu i korzyści wynikające z bycia w wśród zieleni. Co ciekawe wg badań naukowych samo patrzenie na ekran komputera na którym jest natura daje zbliżone efekty regeneracyjne. Więc jak nie masz możliwość obcowania z naturą znajdź na youtube dźwięki przyrody, posłuchaj i popatrz kilka minut.

efektywna przerwa woda regeneracja TOP 10 Sposobów na zwiększenie energii

Świeże powietrze – nie możesz wyjść na spacer? Otwórz chociaż okno i wpuść trochę świeżego powietrza. Zwiększy to Twoje zdolności kognitywne, umożliwi bardziej efektywną prace.

Pozycja siły przez 2 minuty- niesamowity sposób na redukcje stresu i zwiększenie pewności siebie. Jak przyjmiesz jedną z poniższych postaw przez 2 minuty to w Twoim organizmie wzrośnie testosteron dzięki czemu poczujesz się pewniejszy siebie, a zmniejszy się kortyzol-hormon stresu.

Pozytywne emocje – wzbudź w sobie pozytywne emocje. Znakomitym sposobem na regeneracje energii jest poprawa humoru. Krótka przyjemna rozmowa z przyjacielem, dobry żart i od razu masz dodatkową moc do pracy.

Zdrowy posiłek – pożywne jedzenie dodaje mocy. Nie dopuść do momentu w którym czujesz głód bo wtedy zaczynasz słabnąć. Jedz regularnie zdrowe posiłki z dużą ilościom warzyw i zdrowymi tłuszczami

Drzemka kofeinowa – masz ciężki moment i potrzebujesz energetycznego kopa? Ostatnia deska ratunku to zaparzyć kawę, wypić ją i położyć się spać na 15-20 minut. Kofeina zaczyna działać po dwudziestu paru minutach więc zaraz jak się obudzisz będziesz mocno zregenerowany. Skumulowany efekt kofeiny i drzemki sprawi, że będziesz bardziej pobudzony, bardziej skupiony, bardziej produktywny. Poczucie senności i zmęczenia powinno zniknąć. Uwaga kofeina działa w naszym organizmie nawet do 6 godzin więc nie powinniśmy tej metody stosować jeśli zamierzamy iść spać w powyższym czasie.

Zimny prysznic– wszystko powyższe zrobiłeś i nadal szukasz doładowania sił witalnych. Weź 3 minutowy prysznic z wodą o temperaturze około 20 stopni Celcujsza. Z badań jasno wynika, że jest to znakomity sposób na zwiększenie poziomu energii.

Te 10 sposobów na zwiększenie energii powinny sprawić, że czujesz się pełen sił i masz mnóstwo chęci do pracy!

https://www.youtube.com/channel/UCjtKPtgza42DaXlhwmtnkfQ

Jeśli chcesz mieć dużo energii do pracy bardzo ważne jest byś miał plan działania i wiedział po co to robisz. Przeczytaj jak to zrobić w moim kolejnym artykule.

Uczę jak wprowadzać odpowiednie nawyki, które zmieniają naszą rzeczywistość na lepszą. Idę po sukces, działam proaktywnie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*